~ ya aku yakin ALLAH sentiasa bersamaku ~

kelmarin saya telah ditawarkan satu "tawaran" oleh seorg akhwat,hurm amat berat agak untuk saya menerimanya,kerna kurang keyakinan agaknya..hurm sy mintak tempoh untuk berfikir untuk sy mengadu pada ALLAH,agar diberikan petunjuk.saya takut menerima amanah ini,ketika itu sy tdk terfikir bahawa ALLAH sentiasa bersama-sama hamba-NYA tdk kira didlm senang mahupon ketika sukar.setelah solat hajat dan selesai solat subuh,sy pon mengambil al-quran untuk dibaca,alhamdullilah ALLAH telah beri petunjuk-NYA yg pertama,sy terbaca ayat dan serta terjemahannya,tiba2 sy tersentak,ya ALLAH sepantas ini telah KAU berikan petunjuk..

"kamu tidak berada dlm suatu keadaan dan tdk membaca suatu ayat dari AL-QURAN dan kamu tidak mengerjakan suatu pekerjaan,melainkan Kami menjadi saksi atasmu biarpun sebesar zarrah dibumi atau pun dilangit,tidak ada yg lebih kecil dan tidak pula yg lebih besar dari itu,melainkan semua tercatat dalam kitab yg nyata ( lauh mahfuz)".surah yunus ayat 61.

dr al-quran terjemahan ini,kesimpulan pd ayat diatas ialah,segala perbuatan manusia tidak terlepas dari pengawasan ALLAH...dgn ayat ini saya yakin ALLAH mmg sentiasa memerhati dan memberi pengawasan-NYA.alhamdullilah..
setelah itu saya kembali tidur,hurm nyenyak gak la tido sebab xde nak wat pe dah,keje2 umah kejap je dh settle xbanyak kene wat pon.agak2 kol 10 pg camtuh baru bangun.selesai sume keje umah,baru bukak tenet untuk melayari blog2 dan website2 yg bleh "gain knowledge".tiba terbaca artikel pasal kesabaran zainab al-ghazali kat iluvislam.com.bila difikir2kan sebesar mana la usaha saya dlm dakwah berbanding dgn srikandi2 islam,salah satu nya seperti zainab al-ghazali.semakin kuat untuk ku menerima "tawaran" tersebut,tapi ketakutan dan itu masih ada,saya takut kesibukan akan sy alami akan buat kita semakin berjauhan ya ALLAH.usaha tidak berhenti disitu shj,saya yakin ALLAH sentiasa bersamaku,so saya menghayati lagu2 nasyid ketuhanan,alhamdullilah keputusan semakin hampir,sebelum ada iblis yg dtg menghasut,saya terus email kepada akhwat tersebut untuk menerimanya.saya mula teringat firman ALLAH..Allah swt. telah berfirman,"Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu." (Muhammad: 7).

dan setelah selesai memikirkannya,tgok tv tym la..hehe.tgok la cite "sinetron anakku bukan anakku" yg dtygkan di tv3, bagus ceritanya walaupon ade gak part2 yg xleh nk ikut,kita hamik yg baik dr cite tersebut hek..kdg2 terpikir gak cerita dr indonesia yg dtygkan ditv3 lagi berkualiti dr drama2 siri melayu yg boleh dikatakan songsang sprt ezora,bella dll,kdg2 besh gak tgok tapi tuh lah banyak contoh xbaik sprt,tggal satu rumah yg bukan muhrim,adess!!..kata si pengarah nak tunjuk rakyat malaysia nih dh ikut budaya barat,nak bg diorg sedar. hurm niat tuh bagus la,tapi takut anak2 muda skrg pikir sebaliknya,takut mereka pikir yg budaya sprt ini satu kebiasaan.mohon ALLAH menjauhkan segala kemungkaran..aminn..dah selesai tgok sinetron tuh,tgok lak cite dongeng version indonesia..hik.hik..cite tok dak2 cuti skola,soh kte pon cuti same dgn dirog,so pe lagi layan skali la kan..habesh dah cite nak tgok,cam besa kene g dapur,masak untuk agung dgn permaisuri agung la,kan dh jadi bibit terhormat kat dlm umah nih..hehehe.mlm lak layan anak-anakku n tom tom bak kat astro ceria,waduh2 padat gak jadual guer nih..isi masa lapang la katakan..okeh ler dh panjang kot coleteh2 nih..nyte2..salam alaikh

0 comments: