~syukran~

alhamdullilah,hari ini abah dh boleh pergi ke ofis..kali ini diri menjadi driver terhormat,dirumah dh jadi nurse untuk abah..syukur kpd MU ya ALLAH kerna telah memperkenan kan doa hamba MU yg hina ini..sungguh ku malu untuk meminta2 sedangkan diri ini diselubungi dosa2 yg tidak tertanggung lagi..tapi pada siapa lagi mahu ku minta pertolongan selain dari Pencipta ku sendiri,kerna

"pada MU ku titipkan secuil asa,malah Kau berikan selaksa bahagia,pada Mu,kuharapkan setitis embun cinta,malah Kau limpahkan samudera cinta"...alhamdullilah..alhamdullilah...alhamdullilah..( source: ayat-ayat cinta)

terima kasih juga kepada sanak saudara disebelah abah dan emak..jauh2 dtg untuk memberikan semangat pada diri ini dan keluarga..xlupa juga pada sahabat2 dr idrisiah, mmu dan kakak2 senior kerna sudi memberikan kata semangat2 dan doa..hanya ALLAH shj yg dapat membalas budi baik kalian..

setelah hampir dua minggu abah berada di wad,hari ini beliau sudah mula bekerja..tapi still xleh drive sebab saya masih ragu2 untuk abah memandu..dgn itu saya telah menawarkan diri untuk menjadi pemandu..naseb baik opis abah xbape jauh dgn tm tasek..

bg belum yg mengetahui,abah mengidap kencing manis,darah tinggi dan gout..alhamdulilah menurut doktor jantung abah sehat.haaa naseb baik abah bukan seorang perokok,kpd perokok2 diluar sana berhenti la merokok sebelum anda menyesal..hehe.lagi satu abah mengahadapi hyper tension/stress disebabkan kerja2 yg menimbum..huhuhu..kesian abah.so since dapat semua penyakit2 diatas..perubahan abah semakin ketara,die semakin menjadi seorang pemarah,mmg diri ini selalu berkecil hati..kdg2 menangis,ye ah tiba2 je kena marah,salah skit dah kene marah dulu abah xde la camni...mak ckp tuh ah perangai klu org de darah tggi n kencing manis..nak tergelak pon ada..skrg diri ini cuba bersabar untuk menangini pesakit seperti ini..uwaaaaaa hari2 merendam air mata,kdg2 de jugak tercakap dgn abah dan membuat beliau terasa,..maafkan kak yong abah..

hurm entah hape2 aku merepek nih..sekadar meluahkan apa yg tersimpan..klu simpan2 nnti aku yg stress..hehe..dah2 kang melalut plak..ok2 nnti2 sambung balik..report bulan lepas,xhantar2 lagi..selamba je minah nih kan..

4 comments:



Zinnirah Al Jannah (".) said...

Alhamdulillah~ :) Hargailah ayah/ibu bagi yang masih ada. Mmg ada hikmahnya ika praktikal di ipoh. Dpt berbakti kpd abah~ :)

p/s: rindu ika~ :D

eDa'S said...

msti buah yg ktrg bwk 2 biz ko laghap kn ika???haha..

aRiEzEtIqAz said...

zinniii..rinduuu zinni gak..aha bnyak hikmahnya..rindu org2 di melaka..

aRiEzEtIqAz said...

oiitt eda..mne de ah..weh tq2 kerna sudi visit abah aku..n tentunya korg rindu aku kan..hahaha